• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Waarom morgen een belangrijke dag wordt voor Bitcoin
januari 9, 2025

De bitcoin (BTC) koers is de afgelopen twee omlaag gedonderd vanwege slechte economische vooruitzichten in de Verenigde Staten. Hoewel de vrees voor een recessie tot de achtergrond is verdwenen, maakt men zich nu weer zorgen om een nieuwe inflatiegolf. Morgen wordt wat dat betreft een cruciale dag voor bitcoin, die weleens doorslaggevend kan zijn voor de komende tijd. 


Bitcoin onderuit door sterke Amerikaanse economie

Eerst even een terugblik naar afgelopen dinsdag. Toen zakte de bitcoin koers - en daarmee natuurlijk ook de rest van de cryptomarkt - als pudding in elkaar nadat nieuwe macro-economische data uit de VS werden vrijgegeven.

Bitcoin zakte van $100.000 tot $96.000 en dat kwam eigenlijk doordat de Amerikaanse arbeidsmarkt en dienstensector een stuk beter draaien dan verwacht. Daardoor verwacht de markt nu pas in mei of juni de volgende renteverlaging, en dat is een grote domper.

Gisteren werden bovendien de FOMC-notulen naar buiten gebracht waaruit bleek dat de beleidsmakers inderdaad anticiperen op een vertraging van renteverlagingen. Zelfs bij de vorige rentevergadering in december was er al wat onenigheid om de rente te verlagen. Hoewel dit wel gebeurde (met 0,25%) is dit natuurlijk slecht nieuws voor de komende vergaderingen.

Nieuwe arbeidsmarktcijfers op komst

De markt lijkt zich nu dan ook voor te bereiden op het ergste. Gisteren ging bitcoin verder onderuit tot een low van $92.500 en vanmiddag is bitcoin zelfs kort onder de $92.000 gedoken. Hier ligt een sterke support die vooralsnog zijn werk verricht.

Morgen staat er een belangrijke dag op de agenda. Om 14:30 uur Nederlandse tijd krijgen we namelijk weer nieuwe data over de Amerikaanse arbeidsmarkt:

  • Gemiddeld inkomen per uur (dec)

  • Niet-agrarische loonlijsten (dec)

  • Werkloosheidscijfer (dec)

Wordt bitcoin verder de grond ingedrukt of krijgt de munt eindelijk weer eens een duw in de rug?  Het is te hopen dat de cijfers niet opnieuw boven de verwachtingen uitstijgen. 

Crypto kopen bij Blofin

Veel Nederlanders, waaronder Corné Marchand, maken gebruik van de in 2019 gelanceerde crypto exchange Blofin. Dit is namelijk een van de weinige platformen waar je als Nederlander nog steeds gebruikt kunt maken van hefboomwerking (tot 50x zelfs). Dit komt doordat je bij Blofin volledig anoniem kunt handelen (zonder KYC). Ook biedt het platform lage transactiekosten en een gebruiksvriendelijke interface. 

Benieuwd naar Blofin? Maak een account aan via de knop hieronder en profiteer van een unieke welkomstbonus die kan oplopen tot wel 5.000 USDT (afhankelijk van je storting). Voor meer informatie kun je tevens deze review over Blofin lezen.


DEXE stijgt ruim 60% op één dag: wat is er aan de hand?

DEXE stijgt ruim 60% op één dag. Waar de rest van de markt het ronduit slecht doet en weer procenten in de min staat, vormt DEXE daarop een bijzondere uitzondering. Wat is hier aan de hand en waarom stijgt DEXE (weer) zo snel? Inhoudsopgave 1DEXE profiteert van enorme short squeeze1.1Koers van DEXE liep op1.2Open interest

Read More

Bitcoin weer naar $50.000? Stilte voor de storm

Gaat Bitcoin binnenkort weer naar $50.000? Na de snelle daling van een paar weken geleden, lijkt de rust een beetje terug. We staan inmiddels weer rond de $64.000 en de koersen zijn wat gestabiliseerd. Het gekke is wel dat de ene keer alles klaar lijkt voor een nieuwe stijging, en de andere keer duiken er

Read More

XRP zakt onder belangrijke steun van $1,15: hoe laag kan XRP nog gaan?

Hoe laag kan XRP nog gaan? Deze week is XRP ‘officieel’ onder de belangrijke steun van $1,15 gezakt. Dit niveau maakt echt een verschil, want zodra deze vloer breekt, gaat het vaak snel: vertrouwen verdwijnt, kopers twijfelen en verkopers nemen het initiatief over.Maar de vraag blijft: hoe laag kan XRP gaan en is dit nu

Read More

Cryptoportfolio in een dalende markt: 5 slimme strategieën

Wat doe je het beste met jouw cryptoportfolio in een dalende markt? moet je kopen, verkopen of juist niets doen? Wel of niet investeren of liever wachten op nog verder dalende prijzen om maximaal en zo goedkoop mogelijk in te slaan? Of juist de daling uitzitten, omdat je nooit precies weet wanneer alles weer omslaat

Read More